U bent hier : Home / Blog / BRAM: Journalistiek magazine over Abraham Kuyper
19 december 2020
In het kader van het Kuyperjaar verschijnt bij uitgeverij Vuurbaak het journalistieke magazine BRAM. Hierin komen vriend en vijand aan het woord over het Nederlandse icoon. Met interviews met Hugo de Jonge, Beatrice de Graaf, Gert-Jan Segers en Jan Peter Balkenende.
Kuyper spreidde een veelzijdigheid tentoon die bewondering wekt en verbazing oproept. De man had zoveel gezichten dat uitgeverij Vuurbaak de BRAM bij wijze van knipoog uitbrengt met twee omslagen, omdat hij niet in één omslag te vangen is. Lezers die graag zelf bepalen welke variant van BRAM ze ontvangen, kunnen het magazine bestellen via www.gospel.nl/bram1.html of www.gospel.nl/bram2.html. Lezers die zich liever laten verrassen, kunnen bij andere webshops terecht.
Over het magazine
Hoofdredacteur van BRAM is Kuyper-kenner en hoogleraar geschiedenis George Harinck. De eindredactie is in handen van de journalisten Bas Popkema en Sjoerd Wielenga. Grafisch ontwerp: Henk‑Jan Hoogendoorn van communicatiebureau Treffend & Co. Verder werkten o.a. mee: Marcel ten Hooven (Groene Amsterdammer), Jannetje Koelewijn (NRC), Sjirk Kuijper (Nederlands Dagblad) en Karel Smouter (NRC). Prijs: € 7,99; ISBN: 978 90 5560 576 7.